fredag 10. juli 2009

Jordbær!

Å jobbe i Bygdeposten har sine fordeler innimellom...


Da jeg skulle skrive en sak om jordbær, sendte bonden på Breivik gård i Åmot med meg likesågodt en hel kasse, slik at alle kollegaene mine fikk hver sin kurv med gode, saftige, søte lille røde bær.. og selv fikk jeg det som var til overs i kassa, og fikk syltet litt herlig jordbærsaft-aktig syltetøy til vafler eller krem til den kalde høsten og vinteren som kommer..
Jeg porsjonerte de opp i små barnemat-glass og små syltetøyglass, og selv om det ikke ble så mye tror jeg at det blir nok for vinteren i grunn jeg.. For enda så godt det er med jordbær, tror jeg jammen meg at jeg nesten har forspist meg...
Favoritter med jordbær:
Nystekte vafler med flora margarin og brunost på, og dyppe det i jordbær "safta".
Jordbærsafta får du ved å mose jordbærene med litt sukker i, i en blender.
Oppskårne jordbær med vaniljesaus, eller vaniljeis, eller fløte+ sukker!
Jordbærmilkshake!! Jordbær, mandarin, blåbær, vaniljeis, og druer!
Vel bekomme og bon appetit! :)
Jordbærsesongen blir kanskje kort i år, så jeg råder folk til å løpe og kjøpe :)
Nam, nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)