mandag 23. august 2010

Hvis bare...

Hvis bare jeg hadde fått meg en tomt til 0 kroner, (skrev opprinnelig 150 000 kroner, men så oppdaget jeg at prisen for laftekassen ikke var medregnet mva, så da forsvant kapitalen til tomt...:/ )
og grunnarbeidet kom på 150 000 kroner (som er foreslått av en tømrer), og hvis bare det var lov å bruke denne som en bolig (noen som vet?) - så ville jeg ha kjøpt denne hyttehuset her :)


Hvis jeg har forstått alt riktig (sikkert ikke...) så vil denne laftekassa her nøkkelferdig komme på rundt 600 000 kroner... Og med et lån på 900 000 kroner og oppsparte midler på rundt 50 000 kroner (hvis jeg kunne klart å spare så mye..)-kunne det gått, hvis bare alle "hvis bare'ene" gikk...

Jeg har visst landet på at laftet tømmerhytte er min favoritt. Jeg vil ha en slik! Jeg vil bo slik! :)

Her er noen laftekasse-interiører, go serlv om interiøret i seg selv ikke kanskje er akkurat slik jeg vil ha det, viser det vegger og rom slik jeg ønsker dem:









3 kommentarer:

  1. Dette er en vakker tømmerhytte. Men vil du spare en masse penger, hvis du bestiller den directy fra Estland. For eksempel Nordicasa Design & Construction Ltd. er produsent av tømmerhytter i Estland.

    SvarSlett
  2. Jeg var inne på siden til Nordicasa, men fant absolutt ingen priser å forholde meg til, og da blir det vanskelig å ta kontakt også.

    Jobber du for dem?

    SvarSlett
  3. Lekkert, ja! :o)
    Men det er vel beliggenheten og kommunen som bestemmer om du får lov å bo "der" hele året - ikke hva slags hytte/hus det er? Eller??? Men så kommer jo vann og kloakk og strøm og alt sånt i tillegg? Eller? Huff, det ække bare-bare! Men verdt å undersøke nærmere! Stå på! :o))

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)