tirsdag 26. oktober 2010

På husjakt...

I snart to år har jeg vært på husjakt. Uten hell. Eiendomsmarkedet er et av de vanskeligste markedene. Men en dag vil jeg nok bli en huseier jeg også.
Inntil dette skjer, drømmer jeg meg bort. Om et tømmerhus eller en eldgammel sørlandsidyll.

Dessverre må man enten være rik, gammel eller arving av en gammel person for å kunne eie noe slikt her på Østlandet ...

Hadde jeg ikke hatt en av verdens beste jobber, vært så knyttet til familien og hatt så gode venner, ville jeg mest sannsynlig ha flyttet til Mandal, til stedet hvor byen er bygd opp av hvite sørlandsidyller på alle kanter. Så vakkert. Så vakkert!

Jeg drømmer om et hus i en koselig gate:



Jeg drømmer om en bakgård:


En nusselig, lettstelt, utrolig koselig bakgård som kan bli en vakker, intim hage. Ikke noe gress å klippe, bare koselig, privat og vakkert. Med enormt potensiale!

1 kommentar:

  1. Ja, det er kjempefint! Flott beliggenhet er det også - ikke mange minuttene å spasere bort til skogen og stranda i den ene retningen, eller enda kortere til bryggekanten og gågata den andre veien (her snakker vi om max 1 minutt!). Kan vel ikke kalles annet enn perfekt dette! :-)
    Ja, sånt kan man godt ønske seg!

    Klem :-)

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)