torsdag 16. oktober 2008

Isak



Var på graven til Isak i dag. Første gang siden begravelsen. Jeg lette og lette etter den, for jeg fant den ikke der jeg mente vi hadde lagt han.. Ha, ha.. Men til slutt oppdaget jeg at den aller største gravsteinen på kirkegården var tilegnet vår kjære Isak..

Det er litt over et år siden han døde, i en bilulykke. Han ligger gravlagt på Darbu.
Mange flotte blomster lå på graven hans.

Sommeren før han døde snakket vi stadig om å komme sammen og spise en is. Vi fikk aldri gjort det. Men i dag dro jeg på graven hans og spiste en is sammen med han. Og isbegeret satte jeg igjen på graven, som et minne.. (Nestemann på graven kommer nok til å tro at noen har forsøplet graven hans.. men det er altså ikke tilfelle..)

En kort tid før han døde spurte han meg på facebook om jeg ikke kunne ta en fotoshoot med og av han. Det var før jeg bestemte meg for å gå hele veien som fotograf, så jeg var ikke veldig keen på å ta bilder. Følte meg ikke god nok.

Så i dag tok jeg med kamera til graven hans, og tok bilder av han for siste gang. Det ble navnet hans, og det ble graven hans, framfor han i wrestlingutstyr.

Men da fikk jeg i alle fall gjort de siste tingene jeg følte jeg hadde uoppgjort med Isak her på jorda, selv om jeg gjerne skulle ha opplevd flere ting med Isak. Flere samtaler, flere møter. Lese bibelen mer sammen og be sammen. Gå tur i parken, gå på kafé. Men det skal bli en tid for det også. En gang der framme.

Hvil i fred, kjære Isak. Du er dypt savnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)