lørdag 27. september 2008

På ulykkesstedet rett etter ulykken


På vei hjem fra Buskerud Storsenter og Krokstadsenteret idag ble vi omdirigert rett etter Hokksund, mot Skotselv, og da ante jeg at det hadde skjedd noe.
Vel nede på hovedveien igjen, spurte jeg personen som dirigerte folk til omveien om hva som hadde skjedd, og fikk da greie på at det var skjedd en bilulykke. Jeg kjørte dermed til ulykkesstedet, og fikk tatt på meg saken som journalist, og ble rett person til rett tid. Jeg hadde i tilfelle noe skulle dukke opp av saker og nyheter (slik jeg som oftest gjør) tatt med meg blokka, penn og mitt lille kompakte digitalkamera, og følte meg kanskje ikke som den mest proffe journalisten der, i hvert fall ikke med tanke på at det sto en journalist med tre svære speilreflekskameraer ved siden av meg, ha, ha.
Men jeg fikk da gjrot jobben. Tatt bilder, snakket med politiet om hva som hadde hendt, og fått sendt bilder og artikkel til vakthavende på jobb denne helgen i Bygdeposten.

Så har jeg altså vært på min første ulykke som journalist..

For øvrig ligger saken på: http://www.bygdeposten.no/ovreeiker/article3813668.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)