søndag 12. oktober 2008

Tante Elisabeth

Min kjære tante, mentor, åndelige mor, veileder, rådgiver og private sjelesørger og alt det andre har fylt året, og jeg gikk glipp av det.. Noen dager senere dukker det opp bursdagsfeiring- innlegg på bloggen hennes, som da minner meg om at hun har hatt bursdag.. Skrekk og gru- at jeg har glemt det, også i år! Det verste av alt er at vi helt sikkert mailet den dagen, og kanskje til og med pratet på telefon.. huff! Men for å prøve å gjøre opp for en forferdelig forglemmelse, i tillegg til min dårlige samvittighet, i og med at hun alltid husker på meg og min bursdag... så vil jeg forsøke å gjøre litt opp for det her.

Etter et desperat leting etter bilder av henne i mine mangfoldige bildemapper, oppdaget jeg at jeg de senere årene ikke har tatt et eneste godt bilde av tante. Så neste gang vi ses, tante, så er det YOU AND ME and my CAMERA! ;) Dette er for "gæli!"

May God bless you with discomfort…

At easy answers, half-truths,

and superficial relationships,

so that you may live deep within your heart.

May God bless you with anger…

At injustice, and exploitation of people,

so that you may work for justice, freedom and peace.

May God bless you with tears….

To shed for those who suffer from pain,

rejection, starvation and war

so that you may reach out your hand to comfort them

and turn their pain into joy.

And may God bless you with enough foolishness…

to believe that you can make a difference in this world.

So that you can do

what others claim cannot be done.

****

Velsign for tante, Gud

jorden under føttene hennes.

Velsign

stien hun går på.

Velsign

mennesker hun møter.

Gud,

gi velsignelse

i hennes liv.

1 kommentar:

  1. Kjære deg, Trine!
    For en overraskelse dette innlegget var da! Og hva skal jeg si? Det var jo ikke SÅ farlig at du glemte bursdagen min da! :o) Men, tusen hjertelig takk for de vakre ordene, og den fine og hjertevarmende velsignelsen! :o)

    Det vil jo bli en superduper presang det da - at du tar med kameraet og knipser i vei! Kanskje du kunne ta årets julebilde av meg og famen min også da? Ha, ha!

    Ellers så høres det ut som en koselig dag med deg og kameraet ditt! Du ser og tar så mange flotte bilder, - og jeg synes det er moro å være med å se på. Bildene trenger jo ikke være av meg heller! Det finnes mer enn nok av andre og bedre motiv. Ha, ha!

    Men når jeg ser på bildet av meg selv fra forrige jul - ja, da tenker jeg at et nytt bilde hadde ikke gjort noe. Ha,ha,ha!
    Og det stakkars juletreet da. Det så mye koeligere ut i virkeligheten synes jeg. I år må vi bevilge oss et ekte tre tror jeg!?! :o)
    Klem,
    elis. :o)

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen et spor etter deg :)